niekinaustralie.reismee.nl

Byron Bay - Murwillumbah - Brisbane

Hey allemaal,

Mijn laatste verhaal is alweer een tijdje geleden, ik had namelijk geen internetverbinding in Murwillumbah, maar daarover straks meer.

Eerst heb ik twee nachten Byron Bay gedaan (samen met de oorspronkelijke surfgroep). Byron Bay was echt super toeristisch en de hostels waren er erg duur. Die van ons koste 40 AD per nacht (normaal is het iets van 27 AD per nacht). Het strand daar was, hoe kan het ook anders,hetzelfde als elk ander strand alleen was het hier volgepropt met toeristen. Ik heb hier dan ook niet op het strand gelegen. Wel ben ik naarde vuurtoren gelopen waar het meest oostelijke puntje van Australie is en waar dedus het eerste opkomt(heb ik nog een paar mooie foto's van, maar die zet ik ereen andere keer op).

De volgende dag ben ik in mn eentje verder gegaan richting de YHAhostel vanMurwillumbah.Dit was echt een klein maar supergaaf hostel waar je naar een paar dagen iedereen goed kent. En elke avond gratis ijs, maar liefst twee bolletjes per avond ;)

Tijdens mn tweede dag in Murwillumbah heb ik een fietstocht gemaakt van zo'n 50 km, ja ja fanatiek bezig he. De derde dag ben ik om drie uur 'sochtends mn bed uitgegaan en ben met een fiets naar Mount Warning gereden. Na een fietstocht van zo'n 20 km en een beklimming van de berg van 7 km was ik 5 minuten voor zonsopgang op de top van deze 1100 meter hoge berg. Dit was echt de moeite waard. Alleen jammer dat er op de top al zo'n 20 Amerikanen stonden die luidruchtig discusseerden over welke schoenen ze wouden gaan kopen wanneer ze weer beneden waren:(. Op de top van deze berg is trouwenshet eerste zonlicht te zien!! en dus niet in Byron Bay.De terugweg kwam ik gelukkig de eigenaren van het hostel tegen in hun busje zodat ik niet hoefde teruglopen!

Na Murwillumbah ben ik naar Brisbane gereisd, vanaf hier ga ik waarschijnlijk na twee dagen door naar Fraser Island (een soort bounty eiland) om daar de Great Walk te doen: een wandelroute van zo'n 90 km in 5 dagen over het eiland. Ik heb er al zin in!!!

Groetjes Niek

Reacties

Reacties

Ellen

Heey Niek
Was wel leuk om je gister ff te spreken via Skype! :) Alleen jammer dat we geen beeld van jou hadden, nja volgende x beter!
Maar je moet je er alleen nog wel ff afmelden, je staat nu ook nog op online...En zie net ook dat de tijd erbij staat van daar, kun je waarschijnlijk ook zien hoelaat t dan bij ons nu is :) Alleen moet je ff veranderen, je hebt t bij Skype nu nog op Sydney staan, moet je ff plaats of provincie intoetsen waar je nu bent, is de tijd dan ook meteen goed!
Maar leuk dat je zo'n wandelroute over t eiland gaat maken = wel een eind lopen zeg! Maar zal ook wel heel mooi zijn...
Nou veel plezier daar...
Groetjes Ellen

jacinta

hoi niek ,
wat een techniek toch ook tegenwoordig , jij aan de andere kant van de wereld, en toch alles van je kunnen volgen haha maar ik ben dan ook nog van een andere generatie...whoehaha
nou geniet er goed van ... en ben heel benieuwd naar de foto s
pas goed op jezelf

Erica

Jhee, wat ben jij fanatiek bezig!!!
Dat word in september het eerste ipv het derde.
Blijven schrijven hoor, vind het leuk om al die verhalen te horen.

Groetjes

Fieke

Wat een leuke verhalen en wat ben je actief bezig!! Er komt straks een bruine afgetrainde hunk terug, dat kan iet anders ;) Met dank aan google earth kan ik een beetje volgen waar je in Australiƫ bent. Ik ben erg benieuwd hoe de Great Walk is/was, maar het klinkt in ieder geval erg gaaf!

Liefs Fieke

Frank

Heey Niek,

Echt geweldige foto's! Ben gewoon jaloers dat ik er niet bij ben. Hoewel het hier vandaag ook 20 graden is (Joehoeee lente!!!). Hoe was het surfen trouwens gegaan? Was het net zo'n hoog niveau als wij toen in Belgiƫ?

Veel plezier nog. En laat wat van je horen.

Groeten Frank

Ps. LEVER JE PAASLOTEN EENS IN!

Kus

Niek

Shit mn paasloten, helemaal vergeten!! Frank wil jij ze nog ff verkopen voor mij, ze zitten in mn tas :p
Het surfen was echt gaaf, echt joekels van golven. Ik zal kijken of ik morgen alle nieuwe foto's erop kan zetten, hier is het internet echt 1 kb / s.

Ennu Fieke, ik was toch al een afgetrainde hunk :) alleen nog niet bruin, dat klopt wel.

Gr. Niek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!