niekinaustralie.reismee.nl

Brisbane - Hervey Bay - Fraser Island - Town of 1770

Hey allemaal,

Hier weer een berichtje uit Australie. Momenteel zit ik in Town of 1770. Maar ik zal even beginnen met het verhaal na Byron Bay. En jullie hebben nog heel wat foto's te goed, dus die zet ik er ook op.

Na Byron Bay ben ik richting Brisbane gereisd, de reis duurde zo'n 5,5 uur. Gelukkig gingen ze een film draaien in de bus dus dat scheelt nog, alleen... het was dus een kerstfilm :S Niet echt toepasselijk, maar ach ja het was wel leuk om te kijken. Om half zes 's avonds aangekomen in het Bunk Backpackershostel. Echt een joekel van een hostel met zo'n 50 kamers denk ik, en bedden van 1.90 m lang. In Brisbane wilde ik me gaan voorbereiden voor die wandeltocht over Fraser Island. Maar helaas, alle kampeerplaatsen waren al volgeboekt!! Brisbane zelf vond ik niks bijzonders, het lijkt naar mijn gevoel veel op Sydney, alleen dan minder interessant. Nog wel robotgevechten gezien in het centrum, door de plaatselijke nerds! Na 3 dagen in Sydney verder getrokken richting Hervey Bay.

In Hervey Bay verbleef ik in het Colonial Backpackers YHA. Echt een rustig hostel, met langere bedden. De eerste twee dagen heb ik het daar rustig aan gedaan, beetje lezen en zo in een hangmat. Daarna ben ik toch nog naar Fraser Island geweest voor twee dagen. Dit was een 4WD guided tour. Op Fraser alle populaire plaatsen bekeken zoals Lake McKenzie, Indian Head en 75-mile road (die in werkelijkheid 72 mile is). Deze 75-mile road is de enige snelweg van het eiland, en hij loopt over het strand! Dus gewoon een standaard strand zoals overal, maar hier hebben ze er dus de snelweg van gemaakt. En ook een landingsplaats voor vliegtuigen, dus je moest nog opletten ook. Op Fraser Island waarschuwen ze je constant voor Dingo's. Dingo's lijken op honden, maar ze stammen af van Aziatische wolf en zijn wild. Be dingo safe: ' als je een Dingo ziet: loop rustig weg (niet rennen anders komen ze achter je aan), verbreek je oogcontact niet en loop altijd in groepen '. De eerste dag zat ik dus 's midddags op het strand, zat er in een keer een dingo achter mij. Hij zat zo'n twee meter achter mij en ging rustig op de grond liggen. Ik dacht, mij best als hij daar wil liggen heb ik er geen last van, totdat hij begon te huilen als een wolf, ben ik toch maar weggegaan :).

Na Fraser Island nog een nacht verbleven in Hervey Bay en toe doorgegaan naar de Town of 1770. Vernoemd naar het jaar waarin Captain Cook hier aan wal ging met de Endavour. Ik was van plan om hier mn eerste duikbrefet te halen. Hier boden ze een 4-daagse cursus aan om je brefet te halen. Maar de eerste twee dagen waren alleen theorie en duiken in een zwembad, de laatste twee dagen waren duiken bij het strand (dus nog niet op het Great Barrier Reef). Dat vond ik dus wel wat minder, waarschijnlijk ga ik het in Cairns proberen. Daar heb je 5-daagse cursussen waarbij je 's nachts ook op het schip verblijft, en dat lijkt me veel leuker.

Met mij gaat alles goed. Je ontmoet hier meestal ontzettend veel mensen die je later op de route weer tegenkomt. Wel zijn al mn witte T-shirts nu blauw (van het wassen :) en hangen mn slippers aan elkaar met ductape :) maar ja iedereen heeft daar last van.

Groeten,

Niek

Reacties

Reacties

Ilse

hey hey,
Dat was lang geleden :p
Leuk om weer wat van je te lezen, en wat een ontzettend mooie foto's heb je gemaakt!
zo'n snelweg lijkt me ook wel bizar, wel milieu vriendelijk! (wat nou asvalt :P )
Nou veel plezier (maar dat gaat vast lukken)

Groetjes Ilse

Stefan D

Wederom een tof verhaal Niekie, dat het wassen je niet goed afgaat verbaasd me dan weer niets!
Nog heel veel plezier met het duiken daar, in het mooiste duikgebied van de wereld (zo wordt mij dat ingefluisterd).

Ik zag dat het daar zo'n 25 graden was, nou bij ons wordt het morgen 23 (!) graden. Ik ben dus absoluut niet jaloers! Echt niet!

good goan!

Frank

Heey Niek,

Hier ff een bericht uit Nederland. Bedankt voor je felicitatie. Ik heb nu hier een verjaardag. Jammer dat je er niet bent. Maar we denken wel aan je. Hierbij een waarschuwing voor de komende berichten.

Spreek je later.

Groeten Frank

nils

Jow Niek!
Alles goed daro? Ik zit nu dus bij die verjaardag van Frank, geen ruk aan gaat alleen maar over Frank zijn teelbal..
Is het daar een beetje zoals je verwacht had?

grtz Nils

Remy

haaaaaa niekje:D

alles goed met onze wannabe australiër? beetje achter kangoeroe's aan het jagen of valt dat nog wel mee? ze schijnen wel lekker te zijn op brood, ipv hagelslag of kaas:D
pas op voor pijlstaartroggen!

Kussies:D

thomas

Joo niek,

Hier een berichtje op de verjaardag van frank :p
Alles nog goed in australie???
Vast wel..

Grtz thomas

Frank

Hey, Hoe issie?
Vast wel lekker daar;) zit hier ook bij verjaardag van Frank;) Hoop dat je nou niet in de war bent:p

Groetjes;)

Sugerbabe

Ey niek,

Hier nog een berichie van de verjaarag van Frank, tis hier loepzuivere drinktijd: HEERLIJK..Ik heb alleen geen idee, maar het gaat constant over de teelbal van Frank :S heel raar..hoessie daar dan? Beetje uit te houden? Ik las pas dat in Australia de gemiddelde buste cupje D was :D en het nog betere nieuws was dat het gemiddelde bleef groeien, driewerfhoera voor die Aussies *zucht moet er toch maar eens heen dan*

mzzl he..groeten Sander

Stefan D

Joo Stinkerd!

Hier eindelijk een berichtje met inhoud! KUCH. Maar goed, wil je nog een leukje mopje horen over een pinguin? Vast wel, ik begin vast, de rest maakt het wel af:

Komt een Pinguin bij de bakker...

Eshuis

Hey Niek! Hoe is het in de beneden onder?

Ik moet blijkbaar een mopje afmaken.. Iets met een pinguin...

Nou, die pinguing vroeg aan de bakker; "zeg bakker, heb je wel eens ge-backpacked in Zuid-Oost Limburg? "

Frank

Zegt die bakker; "Nee"

Eshuis

Mensen zijn niet blij met mijn reactie op de mop.

Dus er komt een pinguin bij de slager. Vraagt de pinguin aan de bakker; 'zeg schoenmaker, heb je wel eens gebackpacked in Zuid-Oost Limburg?'

Remy

zegt de leerlooier: wat maakt dat nou uit, ik ben toch op de fiets!

Remy

Komt een man bij de bakker, zegt die man tegen de bakker: HAHA, ik heb je moeder geneukt!

Remy

zegt die bakker: Rot op pa, ik ben aan het werk!

thomas

Komt een man bij de dokter...

thomas

zegt de dokter\

Nils

Ik heb een probleem met mij teelbal

Nils

nee echt, ik heb een probleem met mijn teelbal... echt kut.. mja.. niet relevant voor het mopje...

Frank

Want ik heb een probleem met mijn lul

Sugababe

Niet dat ik ruzie heb met mijn teelbal maar ik heb wel een probleem met mijn teelbal....

Stefan

Mijn teelbal is namelijk vierkant en hangt op mijn enkels...

Stefan

ow wacht... het is een suikerklontje..

Frank

Over suikerklontjes gesproken, ik heb zin in koffie. Nee wacht ik lust geen koffie. Dus over suikerklontjes gesproken, ik heb geen zin in koffie.

Trouwens Bokdam heeft zin in Turk, of schaap, of beide, of wat het verschil ook moge zijn.

Frank

Frank heeft wel genoeg gehad van die turken...

Teelballen op je enkels is niet grappig..

Frank

Het einde van de mop komt morgen. We houden van je!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!