niekinaustralie.reismee.nl

Town of 1770 - Cairns

Hey allemaal,

Momenteel zit ik in Cairns, de afgelopen twee weken heb ik heel wat afgereisd en veel dingen gezien. Mijn vorige verhaal eindigde in Town of 1770. Vanaf Town of 1770 ben ik vertrokken naar Rockhampton, ook wel de 'Beef Capital' van Australie genoemd. Rockhampton staat dus bekend om zn veehouderijen (de grootste boerderij hier heeft 30.000 koeien!!). Het meest gebruikte vervoersmiddel hier zijn V8 muscle cars. Het leek er erg op zo'n stoffig cowboy stadje dat je eerder zou verwachten in Texas. Bij mijn hostel aangekomen in Rockhampton kon ik zo naar binnen lopen, nergens geen receptie te zien en er waren maar twee andere gasten. Pas de volgende avond kwam er iemand opdagen! Maar die was na een kwartiertje ook al weer vertrokken. In totaal ben ik in Rockhampton maar een nacht gebleven, in de stad zelf was namelijk niks te beleven.

Dus de volgende dag om 23.30 ben ik weer op de bus gestapt richting Mackay. Rond 4 uur aangekomen in Mackay. Mackay is een van de grotere steden langs de oostkust, maar met een klein centrum. Omdat ik om 4.00 uur daar aankwam, en ik geen hostel had geboekt, moest ik tot 7 uur wachten om te kunnen inchecken. Gelukkig hadden ze nog een plekje over in het hostel. In totaal zo;n drie nachten in Mackay gebleven. Omdat het ongeveer elke dag regende heb ik er niet veel kunnen ondernemen, maar ja een beetje ontspanning kan vast geen kwaad.

Na Mackay ben ik doorgereisd naar het beroemde Airlie Beach en de beroemde Whitesunday eilanden. Airlie Beach is typisch toeristisch, maar echt een leuk stadje om te gaan stappen. In totaal ben ik vier nachten in Ailie Beach verbleven en echt veel nieuwe mensen daar ontmoet.

Vanaf Airlie Beach ben ik doorgereisd naar Townsville en vanaf Townsville de oversteek gemaakt naar Magnetic Island. 3 Nachten verbleven op Magnetic Island en vanaf Magnetic Island aan een stuk doorgereisd naar Cairns, mijn oorspronkelijke eindbestemming. De laatste tijd heb ik wat geld opgespaard om hier in Cairns mijn duikcertificaat te halen. Vandaag ga ik proberen een plek te regelen bij de duikschool, waarschijnlijk wordt het een vijf-daagse cursus. Waarvan in totaal 2 dagen training in het zwembad, en daarna drie dagen op een schip (inclusief overnachtingen op het schip) naar het Great Barrier Reef!

Ik weet nog niet zeker wat ik na Cairns ga doen, oorspronkelijk had ik verwacht dat het zo'n 4 maand zou duren om in Cairns aan te komen. Ik zit nog te twijfelen tussen de westkust van Australie: met een auto van Perth naar Darwin reizen of om zo'n twee maand naar Nieuw-Zeeland te gaan (alleen is het in Nieuw Zeeland niet echt warm nou). Iemand nog tips? :)

Groetjes Niek

Reacties

Reacties

Hennie

Hoi Niek,

Australie schijnt wel meer ingesteld te zijn op backpackers dan Nieuw zeeland. Een collega van mij is ook naar Nieuw zeeland geweest en was heel enthousiast. Toen was het ook iets goedkoper, ik weet niet of dat nu ook nog zo is. Als je de kans hebt, het is zeker de moeite waard,

groetjes,
Hennie en Diane.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!