niekinaustralie.reismee.nl

Cairns - Perth

Hoi allemaal, nog bedankt voor jullie reacties op mn verhalen, erg leuk om te lezen! Afgelopen week ben ik in Cairns geweest en heb ik een duikcursus gedaan. We zijn met een groep van 4 personen begonnen in een zwembad en met het oefenen van de theorie. Na twee dagen de theoretische toets gemaakt. wat er op neer kwam dat de instructrice, Elodie, voor het examen nog even de stof doornam en hierin gelijk al alle antwoorden gaf, 50 vragen van de 50 goed dus :) De derde dag met de boot Sunkist naar het schip de Kangaroo Explorer (beetje rare naam voor een boot) gevaren en daar 2 nachten en 3 dagen gebleven. Alleenelke dag om half 6 opstaan was iets minder. De eerste duik in het Great Barrier Reef nog verschillende vaardigheden getest. Je moestonder andereop 5 meter diepte jemaskeren regulator (mondstuk waardoor je ademhaalt) afdoen en weer opzetten, was wel even wennen maar zolang je rustig blijft is er niks aan de hand. Daarna hadden we in principe 5 vrije duiken om de omgeving te verkennen.Echt een aantal mooie dingen gezien,onder andereeen haaien schildpadden gezien en Nemo :) en heel veel koraal natuurlijk. Het is echt heel bijzonderzoveel verschillende soorten koraal en vis. In totaal had ik 9 duiken kunnen maken, maar ik kreeg last van mn oren dus heb ik het maar iets rustiger aan gedaan.In plaats vanduiken ben ik toen gaan snorkelen en ik heb toen meer bijzondere dingen gezien dan de mensen die gingen duiken (whahaha) o.a. baracuda's en eenkoraal van +- 5 bij 3 meter.

Helaas heb ik geen foto's kunnen maken van het duiken, mn camera is niet waterproof helaas, maar van de duikorganisatie hebben ze een film gemaakt die ze nu richting NL hebben gestuurd, misschien kunnen we die online zetten?. Het duiken zelf is wel heel vermoeiend (ze zeiden dat je per duik 2000 calorieen verbrand, geen idee wat dat prec'ies betekend maar het is vast wel veel), gelukkig hadden we een goede kok aan boord. Dus elke dag spaghetti, pannekoeken of iets anders waar je goed op kunt teren.

Na het duiken ben ik nog twee dagen in Cairns gebleven. Maar omdat Cairns puur toeristisch en nogal onvriendelijk is heb ik op de tweede dag maar een vlucht geboekt naar Perth. Dus naar de zuidwestelijke kust van Australie. Nieuw-Zeeland is het toch niet geworden, veel verhalen gehoord dat het daar de moeite waard is, maar niet in de winter/regenseizoen. Dus 's avonds op de tweede dag na het duiken zou ik al op het vliegtuig stappen naar Perth. Helaas had mn vlucht maar liefst 7 uur vertraging! Gelukkig kregen we ter vergoeding een waardebon van maar lieft 8 dollar (of 4 euro) voor het ongemak.

Nou ja, ik heb het overleefd en ben nu in Perth. Perth is gelijk al veel minder toeristisch en de mensen zijn er een stuk aardiger. Vanaf Perth wil ik nu de westkust tot aan Darwin gaan bereizen. Ik heb al iemand ontmoet die hetzelfde wil gaan doen, hij komt ook uit Nederland, en we bekijken nu de mogelijkheden om een camper of busje te huren en hoeveel dat gaat kosten. We hebben gehoord dat een camper goedkoper is dan overnachten in een hostel elke nacht dus dat klinkt al goed!

Ik hou jullie op de hoogte! Helaas heb ik nog geen internetcaf'e kunnen vinden met een goede internet verbinding en de mogelijkheid om een SD kaart te gebruiken om foto's op de website te zetten.

Groetjes Niek

Reacties

Reacties

Frank

Heey Niek,

Niet te geloven, ik reageer een tijdje niet en je hele site sterft uit. Ik heb de laatste tijd niet veel gereageerd want hie gebeurt ook niet heel veel. (behalve een aanslag met koninginnedag op het koningshuis maar dat had je vast al wel gehoord) Verder is het nu een beetje saai hier. Maar zo te lezen heb jij het wel heel leuk, dat is altijd mooi. Wanneer kom je eigenlijk terug naar dit prachtige kikkerlandje?

Als hier een keer wat spannends gebeurt dan laat ik het je horen.
Veel plezier nog.

Groeten Frank

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!