niekinaustralie.reismee.nl

Eindelijk in Darwin!!

Na zo'n 3 weken zijn we aangekomen in Darwin! In totaal meer dan 7500 kilometer gereden met onze campervan! Voordat we aan de westkust begonnen zijn we eerst nog een aantal dagen in Perth gebleven.
Op een avond gingen we naar een Ierse pub om de voetbalwedstrijd Rangers - Celtic te bekijken. Rangers speelden in blauw, Celtic in groen-wit. Dus ik vraag aan Kees, mn reisgenoot en nogal voetbalgek, of ik mn blauwe t-shirt aan kan houden. Hij zegt: geen probleem, komt wel goed. Komen we daar aan in de pub, blijkt het een supportershonk te zijn van Celtic groen-wit dus! Alles binnen was groen-wit! Gelukkig was een van de bewakers zo vriendelijk om me een gratis t-shirt te geven van een of ander Iers biermerk. Maar goed ook, want ik heb nog nooit zulke fanatiek supporters gezien als daar!
Na deze leuke ervaring zijn we de volgende dag, vroeg in de morgen, aan onze reis begonnen.We zijn gestartin Perth met een gehuurde camper (Toyota Hiace).
Voordat we naar het noorden, naar Darwin, gingen zijn we eerst nog richting het zuiden gereden. De eerste dag zijn we aangekomen in Margaret River, als avondeten hebben we een soort saucijzenbroodjes gegeten (voor de helft van de helft van de helft van de prijs omdat het bijna sluitingstijd was :) dus dat smaakte goed. De eerste nacht hebben we geslapen op een parkeerplaats vlakbij Margaret River met een prachtige zonsondergang. De zonsopgang hebben we ook kunnen zien, we werden namelijk om half zeven wakker gemaakt door een Ranger! We mochten daar niet slapen bleek wel. Nou ja, we werden alleen gewaarschuwd dus dat was wel best. Dus wij aan het ontbijt, komt er een half uur later een tweede ranger aan, om te vertellen dat we daar ons eten niet mochten koken!
Die dag zijn we onder andere naar de bicentennial tree gereden, een oude uitkijkpost voor bosbranden. We hebben hem ook beklommnen, ze hadden spijlen in de bomen geslagen om naar boven te klimmen tot een hoogte van 75 meter, maar met een mooi uitzicht. 's Avonds doorgereden richting Denmark en daar bij een uitzichtpunt geslapen.
Vanaf Denmark zijn we weer omhooggereden richting Perth en verder noordwaarts. Het duurt te lang om elke dag apart te beschrijven, dus hier een paar hoogtepunten.
Na een paar dagenzijn we aangekomen in Monkey Mia waar je heerlijk konzwemmen, maar nog beter waar je dolfijnen kon voeren! 's Ochtends kwamen de dolfijnen naar het strand en werden ze gevoerd en zwommen ze bijna het strand op, leuk om te zien.
Vanaf daar zijn we richtingExmouth en Cape Range National Park geweest, waar je echt ontzettend mooi kunt snorkelen. Op een dag zijn we nog vast komen te zitten met onze campervan. Ik wou een parkeerplaats oprijden, kom ik in een keer in los zand te zitten. Ik probeer een paar keer voor en achteruit te rijden, maar dat helpt niet echt. Gelukkig waren er een paar mensen in de buurt die de auto los konden drukken!
Een van de hoogtepunten was Karijini National Park, met veel valleien waar je doorheen kunt lopen. Erg mooi om te zien en te lopen. We moesten alleen off-road om daar te komen (en daar zijn we niet verzekerd met de auto) over 30 km deden we anderhalf uur!
Vlak voor Darwin zijn we naar het Litchfield National Park geweest, waar je veel watervallen kunt bezoeken. We zijn een aantal dagen blijven staan bij de Florence Falls. Vanaf daar kon je vanaf rotsen het water in duiken (het water was heel diep) en lekker afkoelen, ehct geweldig! Na Licthfield naar Darwin gereden (met het rode tanklampje meer dan 100 km aan het branden :).
Al met al was het een echt geweldige ervaring. Het was veel rijden, maar het uitzicht was altijd erg mooi. Het is volgens mij ook de enige weg ter wereld waar je om de +- 200 km een afslag hebt, meer dode dan levende kangaroos ziet, en naast kapotte autobanden en wieldoppen ook hele autodeuren langs de weg vindt.
Nu zit ik dus in Darwin, wat echt wel een behoorlijk leuke stad is. Gisteren met 8 man gebarbecued en vanavond naar het strand en een lokaal marktje. Ik blijf hier nog wel een paar dagen. Daarna ga ik denk ik door naar Kakadu National Park, Alice Springs en daarna terug naar Cairns, waar ik weer richting huis vertrek begin juli. Ik heb al contact met twee Belgen die met hun eigen camper deze route gaan doen, misschien kan ik bij hun aansluiten!
Ik probeer ook gelijk even wat foto's van de westkust op de website te zetten. Leuk dat jullie mijn verhalen allemaal lezen! En ik zie jullie weer over een maandje!


Groetjes Niek

Reacties

Reacties

ilse

Hey Niek,
Wauw wat gaaf allemaal weer zeg.
Die spijlen in de bomen als trap gatver wat eng!
Raar volkje daar :P
Geniet nog van die laatste maand daar, want zo te lezen heb je het erg naar je zin en voor je het weet is het weer voorbij!

Groetjes, Ilse

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!