niekinaustralie.reismee.nl

In Melbourne

Hallo allemaal!!

Mijn reis is even iets anders verlopen dan gepland. Ik zit nu namelijk in Melbourne, dus weer helemaal in het zuiden van Australie!

Vanaf Cairns ben ik vertrokken met de trein (The Ghan) naar Alice Springs. Deze treinreis duurde meer dan 20 uur, maar ontzettend mooie uitzichten onderweg. In Alice Springs heb ik een tijdje opgetrokken met Rob uit Nederland, hij was al meer dan een maand in Alice terwijl er nauwelijks wat te beleven valt. In Australie ben ik wel meer van die vastgeroeste reizigers tegengekomen. Ze weten niet waar ze heen willen in Australie en blijven dus maar in een plaats hangen en zien dus veel minder van het land.

Vanaf Alice heb ik een tour gedaan naar Uluru (Ayers Rock), Kings Canyon en Kata Tjuta wat erg mooi en gezellig was om te doen. 's Avonds sliepen we in een swag (een soort kruising tussen matras, slaapzak en tent) onder de sterrenhemel en bij het kampvuur waar we eten op hadden gekookt. We sliepen de eerste nacht op een boerderij ter groote van Nederland, en ze hadden er 'maar' 3000 koeien.

Na de tour nog een aantal dagen in Alice gebleven en geslapen in een hostel dat gerund wordt door twee Ieren. Geweldig om 's avonds bij het kampvuur te zitten en naar hun verhalen te luisteren.

Na Alice heb ik The Ghan weer gepakt verder naar het zuiden. Na zo'n 20 uur kwam ik in Adelaide aan. Hier ben ik 2 dagen gebleven. Vervolgens met The Overlander (weer een trein) naar Melbourne toe. Voor 50 dollar (25 euro) reis je hier over een afstand van 800 km!

Nu ben ik dus in Melbourne. Gisteren The Great Ocean Road bezocht; een snelweg vlak langs de oceaan. Het was alleen ontzettend koud, er was een poolwind diedag.

vanavond een paar leuke kroegjes opzoeken met een paar mensen die ik hier ontmoet heb en morgen om 20.00 uur 's avonds naar Sydney.Na 2 dagen Sydney vlieg ik naar Cairns en vervolgens vlieg ik 6 juli weer richting Nederland!

Jullie hebben nog een aantal foto's te goed van mijn reis richting Melbourne. Die zal ik in Cairns op de website zetten!

Groetjes Niek

Reacties

Reacties

Yvonne

Hey Niek!

Nog even aan het genieten van al het moois daar? Leuk hoor om al die tijd de verhalen te volgen! Al weer zin om naar huis te gaan of had je nog wel even willen blijven? Je kunt in ieder geval zo door naar de volgende vakantie;) Hoe luxe kun je het hebben!

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!