niekinaustralie.reismee.nl

Saint Patricksday in Sydney

G'day mates!!

Hier weer even een update vanuit Sydney. Ten eerste iedereen bedankt voor de geplaatste reacties! Erg leuk om die hier te ontvangen.

Trouwens Frank, Maarten (en Stefan D. denk ik ook) in het vervolg niet drinken voor je een reactie plaatst, en hier zitten btw geen pinquins, in Nieuw Zeeland wel heb ik gehoord.

Ik heb hier ondertussen al veel medereizigers ontmoet, waaronder een paar mensen uit Canada,Amerika en Brazilie er zijn hier ook ontzettend veel mensen uit een Scandinavisch land, 't is leuk om al die mensen te spreken en om er mee uit te gaan naar de locale pubs. Gisteren naar Scruffy Murphy's geweest bijvoorbeeld, echt een gezellige pub waar je lang blijft hangen.

Ik heb nu onder andere al een tour gehad naar het Operah house, de Botanic Gardens en Darling Harbour. In de Botanic Gardens waren ontzettend veel fruitbats aanwezig (fruitvleermuizen), erg grote vleermuizen die soms dronken worden door het eten van overrijp fruit, ze vallen hier dan gewoon uit de bomen. Over dronken worden gesproken, het is hier binnenkort Saint Patrick's day, een feestdag uit Ierland ter ere van Sint Patrick. De Australiers hier gaan dan helemaal los.

Vandaag was er al een voorbereiding op Saint Patricksday: een parade met aansluitend een openluchtconcert met Ierse muziek in Hyde Park. Iedereen is hierbij in het groen gekleed. Ik heb gehoord dat als je op Saint Patricksday zelf niet iets groens aanhebt je door iedereen geknepen wordt, we zullen zien (ik heb namelijk niks groens bij me ;)). Het leukste was nog dat de presentator omriep dat ouders hun dochter zochten, omschrijving: 'parents are looking for a little girl from 12 years old ... and she's dressed in green'. Australiers hebben sowieso grappige uitspraken (zie foto's). Het duurt hier trouwens echt ontzettend lang om foto's te uploaden, hopelijk gaat het in een ander hostel sneller. Btw ik kan er nu helemaal geen foto's meer op zetten, dus de leuke foto's houden jullie nog te goed!

De groeten aan iedereen en see ya!

Groeten Niek

Reacties

Reacties

ilse

Heey die niek,
Nicee, lekker weer daar zeg! Het is daar nu toch einde van de zomer, begin herfst (precies het omgedraaide van nl)?
Nou veel plezier daar!!

Oja tip:
Gewoon flink zuipen met Saint Patricksday, dan word en zie je vanzelf wel groen ;)

xx Ilse

Ellen

Heey Niek, leuke foto's hoor :D Jammer dat t niet goed lukte om er meer op te zetten,mja je hebt nog tijd zat daarvoor! :D
Oma was vandaag hier geweest voor mn verjaardag. Je moet de groeten nog hebben van haar
Enne nog bedankt voor t cadeautje!! Leuk hoor.
Kga zo slapen, en jij bent nou denk ik zo'n beetje net weer wakker! raar hé haha

De groeten van je zussie :p

Fieke

Hey Niek,

volgende keer niet meer naar m'n inotes mailen, die kijk ik vrijwel nooit meer :) Maar gelukkig afgelopen weekend wel dus nu kan ik al je spannende verhalen volgen. Hopelijk heb je er een supertijd en ik zie je verhalen en foto's wel verschijnen!!

Liefs Fieke

Frank

Noh, ik had helemaal niet gedronken toen ik mijn gevatte reactie plaatste. Maar zaterdag hebben we verjaardag bij Maarten, dus ik heb al een flauw vermoeden wat we 's avonds nog gaan doen.

Je hebt er trouwens al mooie foto's op staan. Het lijkt mij ook wel wat. Hoe bevalt het trouwens samen met Allard (en misschien andere reisgenoten)? Is het leuk samen?

Groeten Frank

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!