niekinaustralie.reismee.nl

Crescent Head & Woolgoolga

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Heb helaas geen tijd om ze allemaal te beantwoorden! Echt leuk om te zien dat zoveel mensen meekijken. De laatste drie dagen zijn we met onze groep zo'n beetje van de buitenwereld afgesloten geweest. Geen telefoon (ook mobiel geen bereik), geen internet en alleen maar surfen!!

We zijn woensdag vanuit Sydney vertrokken om half 8 's ochtends. In ongeveer 6 uur zijn we naar Crescent Head gereden, ver weg van de bewoonde wereld, met een grote bus over zandwegen heen en met Bob Marley als achtergrondmuziek.

De plek waar we verbleven had echt een typische surflook, een paar simpele gebouwen om in te slapen, overal hangmatten, surfplanken, kampvuur en douches gemaakt van golfplaat. En de belangrijkste surfregel was iets van: enjoy and have fun. Echt geweldig daar, de eerste dag gelijk twee surflessen gehad, 's avonds en een kampvuur met een paar biertjes. En de sterren zijn echt ontzettend helder daar (heb ik nog een paar mislukte foto's van).

Na twee dagen zijn we ‘doorgetourd' naar Point X, vlakbij Woolgoolga. Hier is het iets touristischer maar ook gelijk betere surfcoaches en erg goed eten, gisteren haai gegeten J. Vanmorgen om 6 uur (!) eruit gegaan en wezen surfen bij zonsopgang, vanavond om negen uur lokale tijd nog een surfcursus. Vanmorgen hebben we trouwens ook nog dolfijnen gezien!!

De mensen waarmee ik nu reis zijn erg gezellig, ik heb toevallig ook iemand ontmoet die ook in Wageningen gaat beginnen in September, alvast nummers uitgewisseld.

Morgen vertrekken we richting Byron Bay. Moet echt fantastisch zijn om daar te surfen, ik begin het surfen een beetje onder de knie te krijgen. Byron Bay is wel echt puur toeristisch, we verblijven er twee dagen. Daarna.... Nog geen idee, maar dat komt vast wel goed!!

Groetjes Niek

danny

heey niek dus je hebt al kangaroes en dolfijnen gezien
zowzow. hoe bevalt het verder daar dan?is het wat je verwacht had of valt het tegen?
ik hou je verhalen wel in de gaten vind het wel interresant.jammer dat je er nog niet veel foto,s bij hebt staan.kijk al uit naar je volgende avontuur gr danny

Ilse

Heeey
Gaaf zeg! wordt steeds jaloerzer op je :P Zon, zee, strand, leuke reisgenoten en bier. Wat wil je nog meer? haha! ben benieuwd naar je volgende verhaal, geniet ervan en surf ze!

dustin

hee joh,

je gaat de verkeerde kant op formule 1 Grand Prix is in het. zuiden!!!!. Je kunt het nog net redden als je nu gaat.

Niek

Haha :p , dan moet ik wel heel snel zijn als ik het zuiden nog wil halen!!!

Groetjes

Maarten

Hey Niek, gave foto's!! Dat beest wat je wakker probeerde te houden bij dat surfgedoe is een Voskoesoe geloof ik.. Dacht eerst dat het een buidelmarter was, die zijn een beetje gevaarlijk :p

Verder lekker aan het chillen nu? Het is hier trouwens ook al 14 graden en zonnig :D dus je kan net zo goed terugkomen :D:D

dikke lebber,
Maarten